HANDBOLL

Nu är jag hemkommen från Linköping och från handbollsmatchen. Inledde matchen riktigt bra och tog ledning med 3-1 efter bara ett par minuter. Vi höll den ledningen ett tag, men RP kom närmare och närmare och i paus ledde dom med ett mål. Hela matchen ryckte lite fram och tillbaka på grund av väldigt många utvisningar för båda lagen. I andra halvlek spelade vi nog inte med alla på plan i många minuter. Men det var jämt fördelat. Under andra halvlek följdes vi åt hela tiden. Dom gjorde ett litet ryck i mitten på andra och det räckte för vinst. Matchen slutade 13-10 till RP. Det var en mycket jämn och rolig match där vi aldrig slutade att kämpa. Vi ger inte upp för en sekund. Synd att vi inte kan få med oss en pinne hem, men en bra kämpainsats är värt mycket med.

När vi kom hem från Linköping stannade jag kvar i sporthallen och kollade på lite mer handboll. Blev faktist mäkta imponerad av pojkar 97/98. Riktigt duktiga och mycket fart på spelarna! Dom var roliga att titta på! Nu ska jag kolla lite sport tv:n (Surprice! haha), sen äta lite kvällsmat innan jag åker iväg till sporthallen igen för att kika när damernas B-lag spelar match. Vi hörs när jag kommer hem! 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0