27 Juni

Nu är den underbara söndagen här igen. Jag vet att jag nog är den enda som tycker om söndagar. Men det finns inget skönare än en lugn söndag då man kan ligga ute i solen och inte göra nåt. Sen att det är en bra fotbollsmatch på tv:n ikväll är ett stort plus. Sen är det ju One Tree Hill som vanligt :) Idag blir det som sagt en jättelugn dag. Ska snart lägga mig i solen igen och läsa lite i en bok som jag påbörjade för säkert ett halvårs sen, men som jag aldrig läst färdigt. Men började läsa den igår igen och jag känner att jag måste läsa färdigt den. Synd bara att det typ är 700 sidor och det läser man ju inte precis på en kvart. Ikväll ska vi äta lite gott och mysa extra i familjen. Pappa har ju fått jobb i Nyköping så han ska bo där i veckorna och sen komma hem på helgerna. Så då blir vi ensamma hemma i veckorna. Därför ska vi mysa extra mycket ikväll! Konstigt att vara utan pappa i veckorna, vi som praktist taget gått på varandra här hemma när vi båda inte jobbat i vår. Lite ensamt blir det nog. Men både jag och emma jobbar ju typ hela tiden, så veckorna går nog snabbt. Nästa vecka jobbar jag kväll på måndag och onsdag och dag på tisdag. Sen är jag ledig torsdag och fredag. Då ska jag försöka få med mig Samuel och Alice och åka och bada nånstans om det är fint väder. Annars kanske vi tar en tripp till Lkpg simhall eller nåt. Jobbar hela nästa helg, delat på lördag, till 5 på söndag och nästa måndag till 3. Så blir en lång vecka. Men jag ska inte klaga. Har fått ett rätt så bra schema iår. Nee, nu är det dags för solen och boken.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0