"Detta är ett val utan vinnare" - Mona Sahlin

Får väl ta och gratulera alliansen till vinsten. Om man nu kan kalla det vinst. För dom blev ju inte det största partiet, dom fick inte majoritet och sverigedemokraterna kom in i riksdagen. Om det är någon som tycker att vi har några vinnare i sverige ikväll, så får ni gärna säga till. För det tycker absolut inte jag. Jag röstade på socialdemokraterna och det hymlar jag inte med och jag är inte bitter över att valet inte gick som jag ville. Men det som gör mig så förbannad är att sverigedemokraterna får komma in i riksdagen och vara vågmästare. Att ett sånt parti med såna värderingar fått en viss makt är en stor, stor förlust för alla, för hela sverige! När jag sitter och läser siffrorna från Vadstena där jag bor och läser att sverigedemokraterna fick 5% av rösterna här, så skäms jag lite. Jag skäms för att bo här. Innan valet så tänkte jag att: undrar om sd kommer få någon röst från folket i vadstena? och så chockad jag skulle bli. Att dom skulle få så många röster är skandal. Jag vill gärna höra från någon som röstat på sd om varför dom gjort det?? jag kan inte förstå varför. Dom kan ju inte vara insatta över huvudtaget! Jag blir såå trött... Skäms på er!

Nu jobbar vi för mänskliga rättigheter och ett icke främlingsfientligt land och vi måste hjälpas åt!







Kommentarer
Postat av: En som röstade rödgrönt

Jag stödjer inte Sd men jag stödjer demkokratin i Sverige.



Men jag tycker Sverige lever i en farlig tid. När vanliga människor ger sig på politiker och misshandlar dom och försöker skrämma dom till tystnad. I Sverige har vi demokrati och då har alla rätt att uttrycka sig. Varsesig det är Sverigedemokrater eller Moderater. Lever vi i en demokrati så måste man bevara detta och inte hota,misshandla och skada politiker som tycker olika.Men sen är det upp till svenska folket att bestämma i vilket håll vi ska gå åt.

2010-09-20 @ 01:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0