SÖNDAG

Jaha, nu kan jag äntligen sätta mig vid datorn en stund.



Det blev vinst i handbollsmatchen med 21-15, vilket var jätteskönt. Mötte ett rätt så hyfsat Katrineholm, men vi hade matchen från första minut tycker jag. Efter en rejäl ledning i halvtid, så kom vi in i en liten dipp 10min in i andra halvlek där dom kunde knappa in till endast två måls skillnad. Då tog vi timeout och försökte peppa upp grabbarna lite. Det resulterade i att vi kunde gå ifrån igen. Sista minuterna hade vi bara kul och det blev rejält hawaiispel med kontringar åt alla möjliga håll och kanter. Men det slutade som sagt med vinst till oss med 6 bollar! 


Jag har verkligen försökt att inte klaga på domare och andra ledare, men nu måste jag få sätta ner foten. För det första så var det bara en domare som dök upp. Vet inte om de hade planerat det så, eller om den andra inte kom dit. Det dög iaf inte. För han var ju inte direkt bra... Han missade så otroligt mycket, raka armar så våra grabbar bara flög iväg och en massa annat. Sen tycker jag att han kunde tagit lite mer kommando över den andra KAIK ledaren. För så som han skrek elaka saker till sina egna spelare är inte okej. Grabbarna är 12 år och dom ska inte behöva höra deras tränare skälla på dom hela tiden. Jag tyckte faktist synd om dom. Han kom fram och var fruktansvärt dryg mot Malin och mig med efter matchen. Det uppstod en diskussion i slutsekunden av matchen, som vi blev lite upprörda över. Orkar inte gå in på det, diskussion blev det iaf. Vi hade ju delade meningar om det kan man ju säga. Malin kunde till sist inte hålla tyst om hur han pratade till sina egna killar och då svarade han att vi skulle sköta vårat eget och att vi var j*****t löjliga typ. Han var bland den värsta ledaren som jag någonsin mött. Trodde inte att Norrköpingstränaren skulle ha någon konkurrens om den titeln, men den här var nästan värre!

Såå, nu ska jag inte spy galla mer. Vi vann ju iaf :) Synd att tjejerna förlorade efter oss. Blev donken på vägen hem och när jag kom hem åkte jag till simhallen för ett vattengympa-pass!

Nu ska jag avsluta kvällen med Solsidan och Big Brother!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0