YESTERDAY - strawberries and stolen money

Kom hem igår och då hittade jag något fint inne i mitt rum. Emma hade handlat fyra stycken jättefina jordgubbsskålar till mig. Tack så jättemycket, dom kommer jag använda mycket!


Just de ja, har väl glömt att säga att jag blivit av med pengar från mitt kort. Märkte i söndags när jag kom hem från Hallsberg att det var något företag vid namn Logitravel som hade dragit 1500 kronor från mig. Hade ett möte på banken idag, fixade med lite till lägenheten och då passade jag på att ta upp det här. Mitt kort var redan spärrat från huvudkontoret i Stockholm och det hade startats en bedrägeriutredning eller nåt sånt där mot det företaget. Jag fyllde i en massa papper och jag kommer förmodligen få tillbaka pengarna iaf och ett nytt kort är beställt till mig. Jag fick också se hur många gånger dom hade försökt ta pengar från mig. Dom hade börjat med att försöka ta ut 12000 (!!!) kronor och när inte det funkade hade dom fortsatt med lägre och lägre summor tills dom kom till 1500 kronor som jag just då hade på kortet. Tur att jag aldrig har så mycket på kortet utan alltid för över från sparkontot till kortet när jag behöver. Annars hade dom väl rensat alltihop! Tur i oturen...  Konstig känsla det är när man inser att någon/några varit inne och försökt sno alla ens pengar, lite penga-våldtagen känner man sig... Men det löser sig. Det var allt!



Nu kommer ett par bilder på min fina skålar :) 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0