HALLBYBOLLEN

Nuu är jag hemma. Eller jag kom hem igår, men Samuel och jag åt mat, sen gick jag och la mig. Jag var så himla trött, så jag somnade på direkten. Efter en riktigt jobbig körning hem i skitväder, så var jag helt slut när jag kom hem. 

Förlåt för att jag inte bloggade igår, men hade verkligen inte tid.
Jag ska skriva lite snabbt om vårat Hallbybollen.




Lag 1 hade en väldigt tuff måndag med bara stora förluster och gick därmed till B-slutspel. Vid halv 1 igår startade sluspelet för dom. Det började med en helt underbar vinst mot Norrköping som vi har i serien och då var vi vidare till B-semi och där blev motståndet alldeles för svårt. Det blev förlust med ett par bollar mot Mullsjö. Där var Lag 1 ute ur turneringen. Men tisdagens slutspel var som dag och natt från måndagens spel. Så jag tycker att Lag 1 ska ta med sig ett riktigt bra slutspel och glömma bort gruppspelet. 

Lag 2 hade en lite bättre resa under gruppspelet. De började med en riktigt trött match på söndagen, där det tyvärr blev förlust med två bollar mot Cyrus. Skulle kunna ha vunnit den matchen om vi hade varit vakna, men vi kom sent till hallen och fick inte riktigt rätt uppladdning, så det var tufft. De fortsatte gruppspelet vid halv 4 på måndagen. Där var det också som natt och dag. Självförtroendet var på topp och det mesta gick åt vårat håll. Den matchen vanns med 10-5 mot ett rätt så blekt Alingsås. Halv 9 på kvällen väntades sista gruppspelsmatchen mot HK Country. Dom var klara gruppsegrare och vi låg då på en andraplats i tabellen. För att gå till A-slutspel var vi tvugna och att förlora med mest 8 bollar. Där gjorde grabbarna också en riktigt bra match. Efter en trött inledning där Country kunde ta ledning med 6-0 (efter mål av deras "enda" spelare, nummer 37) vaknade vi till och snyggade till siffrorna till 8-5. Därmed var Lag 2 klara för A-slutspel efter målskillnad. På tisdag morgonen väntade nu RP. Matchen började lika segt som måndagens sista match. Dom kan ta ledningen med 5-0 innan vi gör mål. Vi kämpade på, men kom aldrig riktigt nära. Matchen slutade 8-4 till RP och där var Lag 2 ute ur turneringen. Lag 2 ska ta med sig dom sista 15 minuterna i varje match. För det kämpades och slets hela tiden. Viljan var det inget fel på! 


Måste säga att jag är så stolt över mina grabbar. Ni är såå duktiga, trots att jag ibland bara vill strunta i er och bara dra därifrån, så är det samtidigt så förbannat kul. Att ni kämpar och sliter som bara djur är så roligt att se. Tänk att handboll är så roligt, det finns inget roligare ...  Nu ser vi fram emot att seriespelet drar igång igen och att vi ska kämpa och slita där med. Nu vilar vi i en vecka och sen träffas vi och tränar vidare!!



(MÅSTE GRATTA FLICKOR 96 TILL SEGERN I B-SLUSPELET!)



Kommer bilder i ett annat inlägg.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0