NAGLAR

Målade rätt så schyssta naglar ikväll måste jag säga ;)

Hittade inspiration från Lindas Sminkblogg.



Slutresultatet



Tänkte visa er vilka nagellack jag har använt :





 
1. Detta brun-beige-gråa nagellack har jag använt som bas.


 
2. Ett matt överlack från Make Up Store som jag använt på hela nageln.


 
3. Använt ett Nail Art nagellack med smal pensel för att göra en "fransk manikyr" linje.
Det gör jag för att underlätta för mig själv så det blir en rak linje.

4. Sedan har jag fyllt i resten upp till toppen av nageln med ett vanligt svart nagellack.



Det här är inte alls svårt även fast det verkar det. En stadig hand och man behöver inte vara jättenoga. Blir inte linjerna raka så gör det inte så mycket. Men ett roligt sätt att piffa upp nagellacket på. Införskaffa ett Matt Överlack så kan ni göra vilket nagellack som helst lite mer intressant och annorlunda. 


 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0