JUL, JUL, STRÅLANDE JUL!

Hallå på er alla små tomtar!

Kommer bli lite sådär lagom dött på bloggen nu i julhelgen. Så därför tänkte jag skriva lite om hur min helg kommer se ut. Imorn, fredag, jobbar jag först 7-16 och efter det ska jag direkt hem till pappa, laga och äta julmat med familjen där. Blir paket och julfirande där med pappa och familjen! Sover där imorn natt (tycker det skulle vara så tråkigt att sova ensam hemma under jul).

Tidigt på julaftonsmorgon åker Pappa, Emma, Samuel, Alice, Colin och jag in till Farmor i Motala för att äta julfrukost och sätta upp tomtar på farmors kylskåp som vi alltid har gjort så länge jag kan minnas. Tar en sväng förbi Farfar ♥ på kyrkogården innan vi åker tillbaka till Vadstena.

I Vadstena blir det sedan lunch hemma hos Mormor och Morfar med familjen och släkten på mammas sida. Julmat, Kalle Anka och hoppas att tomten tittar förbi med massssor paket :) Där stannar vi resten av kvällen. Sover hemma hos Mamma på natten till juldagen.

Juldagen blir lång. Först blir det jobb 7-13.30, sedan snabbt hem för att göra iordning sig och åka in till Motala. Hem till Helene och Tomas för att fira jul med släkten på pappas sida. Där serveras det kalkon som vanligt och det är så gott efter all julmat :)

Sedan är nog julhelgen slut!
Kommer försöka lägga in lite små inlägg i jul, men räkna inte med många.




Vill avsluta med att säga GOD JUL på er ♥







Kommentarer
Postat av: sanna

vill du/ni gå ut nåt i mellandagarna? :)

2011-12-22 @ 23:01:08
URL: http://ssannnaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0