Handboll

Sitter i en varm och gosig buss hem från Eskilstuna. Började med en tuff match mot HK Eskil på förmiddagen, där Eskil vann med 24-12 efter rätt så fult spel om man får säga det. Inte spelade dom den vackraste handboll jag sett och vi fick inte flyt i något. Sedan var det två domare som knappt dömt en match, så domarinsatsen kunde varit bättre eftersom eskil körde mycket fult spel med knuffar och drag i armarna.

Så vi glömde den matchen rätt snabbt och åkte mot Max för lunch. Där blev grabbarna som små barn igen, lekte med ballonger och blev målade i ansiktet. Visar fina bilder någon gång imorn här på bloggen!

Mätta och glada åkte vi mot Guifhallen där Guifs 99-lag stod som motståndare. Grabbarna verkade lite småtrötta inledningsvis och matchen var jämn. Sedan hade vi några ryck och ledde matchen med 4-5 bollar i halvtid. I andra var det egentligen aldrig match. Vi höll våran ledning under andra halvlek och lyckades till slut vinna med 27-19 :) Vilken fantastisk laginsats i sista matchen. Så kul att se. Sedan fick alla våra 12 utespelare göra mål idag, skoj!! Talar mycket för vilket jämnt lag vi är! Våra målvakter var också riktigt bra ska jag inte glömma bort att nämna.

Så efter en låååång dag i Eskilstuna med 2 poäng i bagaget, så är jag så stolt över hur mycket grabbarna sliter. Det är så kul att se er!

(ikväll blir det utgång ska tilläggas när jag kommer hem!)

Tjo på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0