28 Maj

Så nu var det fredag och fredagen som många väntat länge på. Årets roligaste Handbollshelg är här. Järnvägen Cup i Hallsberg. Det är alltid så fruktansvärt roligt att vara med på. Nu var det ett par år sedan jag spelade själv och iår är det sista året som dom som är födda 90 får vara med i turneringen. Känns lite trist att man har blivit så gammal att man inte ens får vara med nästa år :/ hade varit underbart kul att fått ihop ett gammalt 1990-lag för vårt sista år i Hallsberg, men så blev det inte. Det hade verkligen varit roligt att spela ihop en sista gång. Men istället är det ju mina grabbar som får spela. Precis som förra året hoppas jag att det går bra för oss iår med. Vi hade ju två lag förra året och det ena laget gick till kvartsfinal och det andra till final i A-slutspelet, så det var verkligen en lyckad turnering för vårat lag. Hoppas det går lika bra iår och att alla kommer ha precis lika kul iår! :D Jag kommer definitivt ha det iaf.

Nu är det full rulle som gäller här hemma. Jag har inte packat än och vi åker om 4 timmar. Ni kanske tycker att det är gott om tid, men det är massor som ska packas och mycket som ska göras innan. Ska nog ta och göra iordning mig själv innan, för då har man iaf gjort det. Sen ska jag packa. Som alltid har jag gjort en fin "liten(!)" packlista att följa, så ska väl inte missa något. Pappa, Emma och Alice åker med och sover i husvagn som vanligt, så vi åker upp vid 3 tiden för att pappa ska slippa parkera på campingen när det är fullt. Det är inte hans starka sida, haha. Alla Vadstena-lag sover som vanligt i den stora sporthallen och hoppas jag kan sova precis lika bra som förra året. Då sov jag oförskämt bra faktist! Vi är 12 lag som sover tillsammans på golvet och det blir en speciell stämning. Det är riktigt kul att man får ihop en bra sammahållning i föreningen. Ikväll när vi kommer upp ska vi bara bädda iordning våra sängplatser och äta, sedan sova. Upp tidigt imornbitti för att käka frukost på en skola och sedan har vi våran första match vid 9.10. Efter det har vi tre matcher till på dagen och när dom är slut får vi veta om vi gått till A- eller B-slutspel. Sedan på söndagen är det slutspelsmatcher a la vinna eller försvinna. Så kommer hem på söndagen nån gång, beror precis på hur det går för oss. Så då hörs vi då! Ha en bra helg! :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0