Helgen

Tänkte inte skriva så mycket om resan i helgen, men lite grann ska jag väl orka kladda ner. Vi åkte ju upp till Nyköping efter jag slutat jobbet i fredags. Efter det gick vi omkring i Oxelösund där pappa har sin lägenhet och hamnade på en Grekisk restaurang. Vi var rätt så trötta så vi gick hem skapligt och la oss. På lördagen gick vi upp tidigt och åkte till Stockholm vid 10 tiden. Var väl framme vid halv 12 kanske och då åkte vi direkt ut till Grönan. Där åkte vi massor av karuseller, kollade på genrep av Sommarkrysset och lite annat. Vi lyckades vinna 1.8 kilo bilar på ett sånt där hjul. Jag ville egentligen haft en gitarr, men jag vann ju inget såklart. Jag fattar inte varför man gång på gång ger sig upp i Tilt. Det är verkligen dödsångest på hög nivå, hemskt är det. Jag tittade inte en enda gång på vägen upp, men sen gjorde jag misstaget att öppna ögonen pyttelite när vi satt längst upp och jag höll bokstavligt talat på att få panik. Tur att man inte kan knäppa loss sig själv, för då hade jag gjort det och slängt mig rakt ner. Hur mycket jag än hatar det, vet jag att jag kommer att hamna i den nästa gång vi är på grönan igen, haha. Men jag rekommenderar er att hålla er borta från Insane för den var verkligen inget rolig, fick bara ont och den var riktigt äcklig. Usch, det är ju ett under att man kommer därifrån med alla ben i behåll, eller rättare sagt levandes, haha. Vi stannade där till halv 7 tiden, sen åkte vi tillbaka till O-sund, beställde Pizza och kollade på Sommarkryssettv:n.

På söndagen åkte vi en sväng och kollade i lite affärer, men det fanns inte så mycket i Nyköpingstrakten. Jag handlade bara ett par svarta låga converseliknande skor. Vi åkte hem efter ett par timmar. Vid 3 åkte pappa, jag och samuel tillbaka till Stockholm. Vi skulle kolla på Djurgården-Kalmar, men vi struntade i att beställa biljetter innan eftersom det alltid brukar finnas kvar. Men på vägen på hamnade vi en sån jävla kö. Stod nästan helt still i de där köerna i säkert en timma sammanlagt. Så när vi kom loss ur kön var det 20min kvar till matchstart och då hade vi ännu inte hittat parkering eller köpt biljetter. Så 5min före match lyckades vi hitta biljetter och gå in på Stadion. Blev rätt så stressigt det där, men det var det värt. Trots att Djurgården förlorade med 0-2, så var det kul att kolla fotboll på stadion. Träffade två kändisar, Rami från Paradise Hotel och sen gick jag rakt in i Lars Ohly (Vänsterpartiet vettni). Efter matchen åkte vi tillbaka till Nyköping och mötte upp dom andra och åkte hem till Vadstena. Var väl hemma vid halv 12 igår natt. 

Tack alla för en riktigt trevlig helg! :)


Nu kommer lite bilder, alla hittar ni på facebook senare idag.




















 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0