9 januari

Idag har jag varit på ledarutbildning med handbollen. Var riktigt intressant och roligt (och ska inte glömma jobbigt för all del). Vi började på Ewab vid 9, men kom väl igång vid halv 10 efter dataproblem, vad annars... Men vi pratade lite om SHF:s policy, barns motorik och coachning. Väldigt intressant och kul att diskutera handboll med folk som verkligen kan mycket om det också. Vi fick en riktigt god lunch från Wasa, det var potatisgratäng och kassler med chilisås.  Efter lunchen fick vi en uppgift som vi skulle greja med under dammatchen som vi kollade på. Efter matchen så redovisade vi våra banor eller vad man kan kalla det. Vi gjorde 4 olika hinderbanor under en och en halv  timme, mycket jobbigt :/ Men under dagen så kom jag och tänka på vad kul och intressant det är med handboll egentligen. Det är såååå roligt:) Tänk om man kunde få jobba heltid som tränare för något riktigt bra lag i Sverige, eller varför inte landslaget. Det skulle passa mig som bara den, gå omkring i träningsoverall och styra över vad alla andra ska göra hela dagarna :D Och får inte glömma, man får hålla på med handboll hela dagarna!!! :D Det skulle vara mitt drömjobb.............och drömma kan man ju alltid!

Måste bara tillägga att jag kollade på Sverige-Portugal igår kväll och måste säga att Oscar Carlén är fruktansvärt snygg när han spelar. Han kanske inte är den snyggaste i laget, men han har en grym kropp och ser sådär handbollssexig ut när han spelar, haha. Kan inte förklara hur jag menar, men riktigt het iaf ;) haha



Ikväll blir det lugna puckar här hemma, ska äta lite god mat och kolla Robinson. Har utbildning imorn med, så blir tidig läggning. Ska försöka hinna med hockeyn imorn med, men får se hur det blir med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0