6 januari

Som ni vet har jag varit i Jönköping måndag-tisdag och jag hade det kanon.
När karin och jag kom till jönköping måndag morgon så åkte vi först till elmia och kollade två handbollsmatcher på konstgräsplanerna. Det blev en vinst och en förlust. Vi såg en kändis också, Mattias från RoomService, han kollade på sin son som spelade i silwing/troja. Han var betydligt längre och såg äldre ut i verkligeheten. Efter vi kollat handbollen så åkte karin och jag in till stan för att äta lite och shoppa. Vi åt på McDonalds, det funkar alltid :) Jag som inte skulle handla nåt åkte hem med många kassar. Jag handlade två mössor på HM, en tröja och två par tights på Gina, en korg på Indiska, en mascara på MakeUp store och en sovmask på Åhlens. Så det blev slöseri med pengar ändå, illa!!! Vi åkte hem till Olle vid 5 ungefär, där åt vi lite mat och kollade Paradise Hotel, sedan somnade vi ovaggade.

På tisdagen gick vi upp vid 8 för att sedan åka in till jönköping för att kolla in tjejerna när dom spelade kvartsfinal mot RP. Det blev en spännnande match som gick till förlängning där Vadstena vann välförtjänt. I pausen mellan kvarten och semin åkte vi en sväng till A6 och shoppade lite till. Fast den har gången handlade jag bara två ansiktsmasker. Efter det åkte vi tillbaka till idrottshuset och kollade semin. Där vann Vadstena med typ två bollar efter en spännande match där med. Så för att vi skulle hinna få i oss lite mat så åkte vi snabbt till A6 igen och åt pastabuffé på ett ställe :) Åkte tillbaka till idrottshuset för finalen vid 3, det blev en pärs att kolla på den matchen. Det var lika nästa hela matchen och det gick till sudden där med, men efter 8minuter utan att något lag gjort ett mål så satte till slut motståndarna det avgörande målet. Det blev silver till tjejerna och dom var riktigt duktiga! Ett kanonlag det där :D Efter finalen åkte vi hem till Vadstena.

Igår kväll åkte jag en sväng till Karin där familjerna Jern-Isacsson och Mahrs var och åt lite mat. Stannade till halv 1 ungefär. Jag sa hejdå till elin med eftersom hon skulle åka bort i fem månader idag. Men pratade med henne nyss och hennes flyg var iställt idag så dom får förmodligen åka imorn istället, så då hinner jag träffa henne igen ikväll :D Kolla Elins blogg när hon är borta vet ja...



Nu är jag barnvakt till min lillasyster, sen ska vi åka in till Motala en sväng :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0