no more lies

Jag bara råkade fastna framför datorn nu ett par timmar. Kom att tänka på att jag missade 90210 och The secret life of an American teenager ikväll eftersom det var skidor på tv:n. Så tänkte att jag skulle försöka hitta en sida på internet där jag kunde kolla på det, iaf 90210. Så jag lyckades hitta världens bästa sida alltså, dom hade varenda avsnitt av 90210 som har visats i USA. Härligt tänkte jag, nu kan jag se kvällens avsnitt. Men innan jag visste ordet av så hade jag sett på de tre kommande avsnitten med. Bara fastnade totalt och jag verkligen älskar den serien. Den har allt! :) Så nu blir det att följa serien där istället för på tv:n. Är inte internet underbart?! Om 90210 har allt, vad har då inte internet, mer än allt!! Det här är hemsidan om ni vill kika: http://www.watch-90210.com/ .
Nu ska jag kolla på kvällens avsnitt av Spårlöst och hoppas det blir lika bra som förra gången. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt det här, men har nog aldrig gråtit mer än vad jag gjorde till förra veckans program. Det var så hemskt och underbart på en och samma gång. Vilka underbara människor det finns. Och jag tänker varenda gång jag sett ett program där folk har det sämre ställt än vi i Sverige, eller när jag har besökt ett land som inte alls har samma förutsättningar som oss, att nu är det verkligen dags att inse hur bra vi har det här. Att vi klagar på att vi har så förbannat mycket snö här eller att skolmaten är äcklig, tänk då på hur glada vissa skulle bli bara för att få se snö eller få äta en rejäl lunch en gång om dagen iaf. Man sätter verkligen allt i ett annorlunda perspektiv. Jag måste nog rannsaka mig själv litegrann och undra om alla problem som man tycker att man har, verkligen är värda att klaga för?! Vi kan ju faktist inte ha det bättre än vad vi har!

Så nu har jag fått prata av mig lite. Nu ska jag sova, för jag ska upp tidigt imorn och flyttstäda! (Klaga nu inte Hanna, var glad att det inte är ett helt hotell du ska städa för att få pengar till en dags mat, utan bara en liten lägenhet i Vadstena som ska städas och mat får du nog serverat på bordet. Så håll käft nu och var glad!) :)



Lägger in ett klipp från förra veckans spårlöst där viktor träffar sin pappa för första gången. Och ett par timmar innan det här så fick han veta att hans mamma dött för 5 månader sen, så gråtfesten hade redan dragit igång där och det blev bara värre och värre. Jag fullkomligt älskar det här klippet. Det sitter inne i mitt hjärta <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0