HANDBOLL

Är redan hemma från sporthallen. Båda matcherna som skulle spelas efter våran blev inställda, så nu sitter jag hemma här istället. Blev vinst för grabbarna idag. Men det var mer spännande än det hade behövt att vara. Det var jättejämnt under första halvlek efter rätt så dåligt spel från våran sida. Det var alldeles för stressigt i uppspelen, slarvigt med passningarna och dåligt tempo i anfallet. Försvarspelet var det inte mycket att klaga på. Vi tog en time out när det var ca 5 min kvar av första och efter det gjorde vi två snabba mål och hade ledning med två bollar i halvtid. Andra halvlek började precis som första. Många bortkastade bollar, slarvigt spel och dålig inställning vilket resulterade i att Järnvägen kunde gå ifatt till 7-7. Då var det inget som stämde och grabbarna började hänga med huvudena. När det var ca 5min kvar då med tog vi en time out. Det var bara att ruska upp grabbarna och väcka dom. Efter time outen så lyckades vi få lite flyt på spelet och drog ifrån lite. Vi vann matchen med 10-8! :)

Kan sammanfatta den här matchen med att vi spelade handboll i 15 minuter av 40 och idag hade vi turen att det räckte för vinst. Men mot ett bättre lag kommer det aldrig gå vägen. Måste jobba på att tagga till från början, inte vara så slarviga och att aldrig hänga med huvudena hur stort vi än ligger under. Kroppen är det inget fel på, jag tror det sitter i huvudet! Aja, skönt med två poäng iaf :)


Nu ska jag äta lite lunch, sen kolla på skidor innan jag börjar göra iordning mig. Mamma hämtar mig vid kvart över 5 eller nåt sånt. Då ska vi på julkonsert i fivelstad :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0